Simultan mod Bent Larsen

Af Benny Nielsen

For mange mange år siden læste jeg i BT en invitation til at spille simultanskak mod selveste Bent Larsen  på BTs redaktion i København.

Sandelig om ikke jeg blev en af de udvalgte ! Jeg har søgt og søgt men kan hverken finde årstal eller beskrivelse af begivenheden. Formentlig en gang i 80erne ?

Det var en kæmpe oplevelse. Jeg mener vi var 24 deltagere, og Bent Larsen var som altid utrolig venlig og behagelig.

Selvfølgelig tabte jeg ret hurtigt . Jeg husker det sådan at Bent Larsen spillede 3 elller 4 remis og TABTE 1 parti!

Jeg har ALDRIG før eller siden set en vinder der var SÅ glad heller ikke i Hillerød skakklub !!!

Vinderen fangede Bent Larsen i en fælde og kunne svæve hjem til sin klub på store vinger !

Bare det havde været mig, så havde jeg haft noget at ha "ambitionen" om at blive stormester i ??

Nu er det nok for sent ?

I øvrigt har jeg en gang, også for mange år siden, oplevet Sune spille holdskak i skakklubben Sundet i Humlebæk

Da var han en "snottet" knægt på ca 10 år, hvor han fuldstændig gjorde en gammel ræv til grin. Sune gad slet ikke sidde ved brættet men rejste sig bare efter hvert træk og gik væk !

Kom tilbage og trak nonchelant,  hvorefter modstanderen sad og vred sig i smerte !

I det seneste skakblad antyder Sune at alderen er begyndt at trykke, efter at han tabte 4 partier i træk !.

Han kan bare vente sig til han bliver 78 !!!!