Mit skakår

Af Kim W. Sørensen

Jeg toppede i skaksæsonen 1979/80...Det var det skakår jeg fuskede Ole Larsen og blev opdaget af selveste Bent Larsen (se tidligere indlæg). Det var et af de få år hvor Ole ikke blev klubmester i Helsingør, men nr.2 efter Per Rosell og jeg blev 3er ud af 10 mesterspillere og var blot debutant i klassen.

Det var det år jeg kunne lidt åbningsteori fordi jeg deltog i korrespondanceskak og en avismatch i Helsingør Dagblad mellem Helsingør og Espergærde, vi spillede den da ca. 100 årige museumsåbning "Kongegambit" (Spassky havde dog tævet Bobby Fisher med den) og analyserede i timevis over mange uger hos "Lethen" for vi havde jo ikke computerhjælp...Og nej jeg har ikke genanalyseret partiet vha en computer, det kan du selv gøre!

Men det lykkedes os alle 6 at spille et publikumsvenligt parti, flere af mine gymnasiekammerater fulgte ihvertfald med, men piger scorede jeg ikke...Læg mærke til fotoet, jeg er ved at flytte en løber der ikke kan, måske derfor...eller måske var det min frisure...jeg har iøvrigt den samme nu pga coronarestriktionerne.

KImW

HDSkak