2008 <> 2011

Generalforsamling 2010

En festforestilling

Generalforsamlingen 2010 i Hillerød Skakklub blev en festforestilling - mindre kunne heller ikke gøre det i 100-året for klubbens stiftelse.
Fra Viborg kom klubbens æresmedlen gennem de sidste 25 år - Jørgen Dissing Nielsen - på besøg og afleverede en utrolig flot og værdifuld gave til klubben.

Dissing er efterhånden blever 82 år, men er absolut 'still going strong'. Dissing lignede sig selv fuldstændig, og kunne berette om 'gamle dage' og fortælle om sine tanker bag den fornemme gave til klubben.

Stig Lenskjær blev udnævnt til årets medlem for sin store indsats med at skaffe sponsorer til jubilæet, og med at holde styr på det største og mest komplicerede regenskab i klubbens historie. Stort bifald til Stig fra forsamlingen.

Hans E. Jacobsen blev udnævnt til klubbens 6. æresmedlem gennem tiderne for sin indsats for klubben gennem 25 år, og ikke mindst for arbejdet med jubilæet og DM-arrangementet.

Peter Langer blev hædret for sin lange indsats i bestyrelsen og som holdleder i næsten 30 år. Peter har ønsket en pause fra skak for at kunne hellige sig byrådsarbejdet.

Ib Hother Andersen fik præmien for sit femte klubmesterskab, der blev vundet på overlegen vis.

Ib benyttede også lejligheden til at genindtræde i bestyrelsen sammen med Jan Pedersen. De erstattede Peter Langer og Poul Kleiminger der udtrådte af bestyrelsen.

Der var genvalg til de øvrige pladser i bestyrelsen. Bladudvalget blev reorganiseret. Ib Hother afløser Dan som redaktør, Erik overtager igen omslaget og Stig står for trykning.
Til juniorudvalget blev Peter Svendsen genvalgt, men der var almindelig enighed om, at Peter skal have hjælp til arbejdet, og at det bliver den kommende bestyrelses vigtigste opgave at få styrket juniorarbejdet.

Den festlige aften blev afsluttet med en lynturnering som Ib Hother vandt med 7 af 7 foran Christopher med 5½.