2010 <> 2012

Generalforsamling 2011

Referat

Af Hans E. Jacobsen

Årets generalforsamling i Hillerød Skakklub var den første med Christopher Pedersen i spidsen som formand. Og det har i allerhøjeste grad også været Christophers store skakår.
Udover at være formand har Christopher - sammen med Peter Svendsen - trukket et meget stort læs med juniorerne. Desuden blev Christopher klubmester for anden gang, og sidst men ikke mindst topscorer på det succesrige førstehold, et hold hvor han nu har vundet 14 partier i træk. I sandhed et imponerende skak-CV!!

Christopher holdt en meget varm og personlig beretning, som meget naturligt fokuserede på juniorarbejdet - mulighederne og udfordringerne - samt succesen med 1. holdet og oprykning til skakligaen.

Debatten drejede sig også om de kommende udfordringer skakligaholdet får med lange rejser, og ikke mindst de økonomiske konsekvenser.
økonomisk er klubben velpolstret, men skakligaen kan blive dyr, så økonomisk påpasselighed er et nøgleord for bestyrelsen.
Ole Rasmussen udtrådte af bestyrelsen og blev erstattet af Laurids Paulsen - ellers genvalg over hele linien.

Stig Lenskjær blev fortjent af Christopher udnævnt til årets medlem. Stig er både første og sidste mand på klubaftenerne, har styret både trykning af Bondefanger, økonomien, kantinen og taget turneringslederkursus. En indsats af uvurderlig betydning for klublivet!

Palle Skov fik prisen - in absentia - for bedste indlæg til Bondefangeren. Det var for referatet fra Wijk aan Zee i 2011.

I alt 20 medlemmer var til stede, og alle gav deres besyv med i debatten i en af de længste generalforsamlinger i mands minde.