2014 <> 2016

Generalforsamling 2015

Referat

Af Christopher Pedersen og Hans E. Jacobsen (webudgaven).

Der var mødt 21 medlemmer. Peter Langer blev valgt til dirigent, og Christopher Pedersen til referent.

Beretning

Formanden gennemgik beretningen, der også tidligere var offentliggjort på klubbens hjemmeside.
Det blev nævnt, at det er en god beslutning både at være en breddeklub og eliteklub, og at gode juniorer er vigtige for klubben. Der er tendenser i skakverdenen. De klubber der tilbyder et alsidigt tilbud til spillere klarer sig bedst.

Det blev påpeget at vedtægterne bør opdateres.

Der arbejdes på at Martin kommer ind hos Team Danmark og får tilbudt en 4-årig gymnasial uddannelse, så han fortsat kan spille turneringsskak.

Klubber, der klarer sig godt, har egne lokaler - bestyrelsen bør gøre sig tanker om egne lokaler.

Der blev spurgt ind til Hillerød Skakklub på de sociale medier. Det er efterhånden vigtigt også at være på Facebook, hvor der både er en Hillerød Skakklub gruppe og en Hillerød Skakklub side. Man bør være med begge steder, for ikke at gå glip af noget.

Der blev spurgt ind til muligheden for at 4. holdet blev delt i to 4-mandshold. Bestyrelsen vil overveje.

Beretning godkendt.

Regnskab

Stig gennemgik regnskabet der viste et underskud på 22.194,81 kr. Hvilket var ca. 7.000 mere end sidste år. Det er dyrt at være i Skakligaen. Bestyrelse arbejder på en løsning og revurderer situationen. Klubben kan ikke fortsætte år efter år med sådanne underskud. Der arbejdes på at finde en hovedsponsor til klubben.

Regnskabet blev godkendt.

Budget 2015/16

Næste år bliver igen et hårdt år, hvor det er dyrt at deltage i landets bedste række. Hvis klubben ikke finder en sponsor må man forudse et underskud på 18.030 kr.
Det blev bemærket at alt omkring NSU skal slettes fra budgettet, da NSU er nedlagt. Derudover blev det nævnt at der skulle tages højde for kontingentstigning hos 8.HK.

Ingen indkomne forslag

Ny bestyrelse

Hans E. Jacobsen genopstillede som formand og blev valgt.
Morten Kuhn genopstillede som næstgformand og blev valgt
Ole Rasmussen blev valgt som ny kasserer
Bernhard Sørensen, Christopher Pedersen og Jan Pedersen blev alle genvalgt.
Johnny Andersen blev genvalgt som revisor.
Peter Svendsen og Stig Lenskjær blev valgt som suppleanter.

Til bladudvalg eller rettere medieudvalget blev Bernhard Sørensen valgt. Jan Pedersen hjælper til med hjemmesiden og Christopher Pedersen hjælper til i ny og næ.

Til juniorudvalget var der genvalg til Laurids Paulsen, med Morten, Jan og Peter på sidelinien.

Eventuelt

Ros til bestyrelsen for det store stykke arbejde i årets løb. Det blev nævnt at Peter Svendsen er blevet indvalgt i DSU's forretningsudvalg.
Det blev nævnt at flere af seniorerne mødes i Grønnegadecentret om fredagen, der foregår mellem 13- og 15.