III (2019) <> V (2019)

Brohus turnering IV (2019)

Turneringstabellen.

17. maj 2019

Den første Brohussæson med skak om eftermiddagen sluttede med et varieret program. Der var præmieoverrækkelser fra Brohus IV - turneringen. Derefter teoretisk gennemgang af tre vigtige tårnsslutspil, som alle bør kende. Endelig var der evaluering af sæsonen og aktiviteterne. Der var almindelig enighed om, at det havde været en god sæson, og det bør fortsætte til næste sæson med enkelte justeringer.

Vinderne af gruppe 2 i Brohus IV - Finn Eldor og Lars Rahbek der begge scorede 4 point af 5. I midten Benny Nielsen - klubbens Brohus-tovholder.

Vinder af Brohus IV - formanden Hans E. Jacobsen med 5 af 5. Alle 4 Brohusturneringer fik forskellige vindere. De tre første var Aksel Gasbjerg, Mikael Ramkilde og Klaus H. Kristensen.

8. maj 2019

Brohus IV - dagturnering er færdigspillet. Vinder af sæsonens sidste dagturnering i Brohuset blev formanden Hans E. Jacobsen, der ryddede bordet og vandt med 5 af 5. Det sidste parti var et rent finaleopgør mod Niels Bryde Nyvangsgaard der også havde 4 af 4 inden sidste runde.

Gruppe 2 fik 2 vindere. Lars Rahbek besejrede i sidste runde Finn Eldor og begge endte dermed på 4 af 5.

Brohusæsonen slutter næste onsdag med præmieoverrækkelse og gennemgang af nogle vigtige slutspilstyper, som alle bør kende!

27. marts 2019

Brohus IV dagturnering starter i dag kl. 12.30 i Brohuset, Østervang 103. Det bliver med to nye medlemmer Lars Rahbek og Søren Brandt blandt deltagerne. Velkommen til begge.

I gruppe 2 er der plads til en ekstra deltager med under 1500 i rating - det kan nås endnu eftersom 1. runde partiet kan spilles som udsat parti.

20. marts 2019

4. Brohus dagturnering starter onsdag den 28. marts. Tilmelding senest 26. marts. NB. Turneringen spilles i 2 grupper - over 1500 i rating og under 1500 i rating.