2007 <> 2009

Hillerød Open 2008

25.oktober

Efterårsturneringen blev som nævnt vundet af Christopher med maksimum 5 point med Hans på 2. pladsen med 3½ p.
1. pladsen i B-gruppen blev delt mellem Preben P. Nielsen og Peter Langer med 2½ p.

Desværre gjorde mange afbud og udeblivelser uden afbud denne mini-turnering mindre vellykket, og specielt afslutning blev tam da både Christopher og Hans vandt uden kamp. 7.oktober

Christopher vandt igen igen!! Denne gang over Wojciech i et yderst spændende og kompliceret parti, med stillingstyper, hvor Christopher bare er lynende farlig.
Ib vandt over Esben og fik dermed revanche for et par nederlag i sidste sæson.
Laurids og Hans spillede remis, mens Frands vandt over Ole. I de sidste partier vandt Evald over Helge, mens H3 og Preben spillede remis.

Det betyder at Christopher er alene i spidsen med 4 point. Laurids og Hans er på andenpladsen med 2½ point. Kun Ib med 2 point + udsat mod Wojciech har en teoretisk chance for at nå Christopher.

30.september

Christopher vandt den vigtige topkamp i 3. runde over Ib efter uortodoks åbningsspil, der forvirrede Ib så meget at han gik galt i byen.
Wojciech vandt over H3 og er lige i hælene på Christopher. Laurids vandt over Frands og kom også på 2 point. Det samme gjorde Hans efter sejr over Langer.
I de øvrige partier vandt Preben over Ole, Stig over Evald og endelig vandt Helge over et nyt ansigt i klubben - Henning Røjkjær.

Stillingen i toppen efter 3. runde er:
1. Christopher 3 point
2. Wojciech 2 point + udsat
3-4. Laurids og Hans 2 point
5-8. Ib, Langer, H3 og Preben alle 1 point + 1 udsat

25.september

2. runde i efterårsturneringen bød på sejre til Esben, Laurids, Frands og Christopher.
Rundens dramatiske parti stod mellem Christopher og Hans, som havde et af deres sædvanlige interessante og komplicerede slagudvekslinger. Den nye betænkningstid krævede dog igen sit offer. Ligesom Frands i 1. runde, blev Hans overrasket over hvor hurtigt de 30 sekunder man får til hvert træk i den forlængede spilletid egetlig går. Christopher vandt på tidsoverskridelse i en stilling hvor der stadig var masser af spændende spil tilbage.

Stillingen efter 2. runde med mange udsatte partier er:
1. Christopher 2 point
2-5. Ib, Wojciech, Esben og H3 1 point + udsat
6-8. Hans, Frands og Laurids 1 point
9-12. Henrik Holm, Ole, Preben Pagh og Stig 0 + udsat
13. Langer 0 + 2 udsat
14. Evald 0

9. september

Efterårsturneringen 2008 er skudt i gang med foreløbig 12 deltagere, men flere kan komme til. Turneringen spilles efter en form for Scheizer-system og med en sjov ny betænkningstid, som man dog lige skal forstå og vende sig til.

I første runde var der en enkelt stor overraskelse, da klubbens nyvalgte formand H3 vandt over Frands, der ikke havde forstået finesserne i betænkningstiden og pludselig tabte på tid! Men det skal dog siges at Frands på det tidspunkt var langt bagefter i materiale, så resultatet var blevet det samme under alle omstændigheder.
Ellers var der udelukkende favoritsejre:

Ib - Laurids 1-0
Ole - Hans 0-1
Christopher - Holm 1-0
H3 - Frands 1-0
Wojciech - Evald 1-0

Langer og Stig har er udsat parti.

Næste runde er tirsdag den 23.9. Der er stadig plads til flere deltagere!