2012-13 <> 2014-15

Hold turnering 2013-14

Holdopstilling

Hillerød Skakklub udvider med et ekstra hold!

Den flotte tilgang af spillere - både i toppen og bredden - betyder at vi i den kommende sæson stiller med fire ottemandshold og et enkelt firemandshold.

Det giver selvfølgelig udfordringer, men også store forventninger til gode resultater. Flere af holdene er på papiret så stærke som aldrig før. Lad os kigge på de enkelte hold:

Skakliga
Lars Schandorff
Nikolaj Borge
Jens Østergaard
Tim Jaksland
Jan Nordenbæk
Martin Percivaldi
Martin Rosenkilde
Ib Hother Andersen

Mesterrækken
Finn Nøhr
Carsten Erlandsen
Poul Kleiminger
Christopher Pedersen
Palle Skov
Lars Nilsson
Esben Lauge Sørensen
Peter Svendsen

I Skakligen skal Hillerød forsøge at holde sig oppe.
Nikolaj Borge er tilbage i klubben, og Jan Nordenbæk er kommet til som forstærkning.
Set i forhold til holdet, der debuterede i Skakligaen for to år siden og rykkede ud med et brag, er holdet blevet forstærket med Lars Schandorff, Jan Nordenbæk og Martin Percivaldi. Det betyder, at holdet er betydeligt bedre rustet denne gang. Vi er ikke på forhånd dømt til nedrykning, men kan kæmpe på lige fod med de øvrige hold i nederste del af ligaen om at undgå nedrykning.

Andetholdet i mesterrækken er så stærkt som aldrig før, men alligevel ikke favoritter til oprykning. Med Bornholm 1 og Roskilde 1 i samme række er Hillerød kun 3. favorit. Der har i bestyrelsen været diskussion, om opstilling og brug af reserver, men uanset hvad det ender med, så er det ovenstående opstilling som vi går efter at stille med i så mange kampe som muligt.
Helt usædvanligt er der ikke i efteråret sammenfald mellem spilletidspunkter for Skakligaen og Mesterrækken og det betyder at andetholdet ikke skal afgive reserver til førsteholdet i tilfælde af afbud. Det er særligt vigtigt, eftersom vi møder både Bornholm og Roskilde allerede før jul.

A-rækken
Erik Hvalsøe
Hans Henrik Hviid
Thue Rabjerg

På 3. holdet optræder formanden og webmasteren som 1. bræt. Det er første gang i de 30 år, jeg har spillet i klubben, at der ikke plads på 2. holdet. Absolut et sundhedstegn for klubben!!
Rigtig mange på A-holdet vil egentlig helst spille søndagskampe, så det er selvfølgelig ambitionen til næste år. Holdet bør i hvert fald kunne være med i kampen om oprykning.

4. Holdet i B-rækken er en spændende nyskabelse. Holdet er homogent og ser spændende ud. David og Bernhard skal i toppen tage slæbet. Det er flere år siden klubben har haft et hold i B-rækken, og vi kan derfor være lidt usikre på hvor gode modstanderne er, og hvordan chancerne er.

Vi fortsætter med et 4-mandshold i C-rækken og med præcis samme sammensætning som sidste år. Sidste sæson var holdet snublende tæt på at vinde C-rækken. Hvorfor ikke i år?