2013-14 <> 2015-16

Hold turnering 2014-15

Holdopstilling

Hillerød Skakklub stiller med 4 ottemandshold i den kommende holdturnering!

Vi har måttet opgive også at have et 4-mandshold i C-rækken, da vi i år har lidt færre spillere der ønsker at spille fast på hold. Til gengæld har vi flere reserver til rådighed end sidste sæson, hvor vi måtte drive en vis rovdrift på spillere, der gerne ville spille mange reservekampe.

På skakligaholdet har vi desværre måttet sige farvel til Martin Rosenkilde der i en periode flytter til udlandet pga. arbejde. Til gengæld har vi fået tilgang af Jan Montgomery, der tidligere har spillet for Hillerød.
På Mesterrækkeholdet er Esben Lauge Sørensen heller ikke til rådighed. Også Esben er kaldt til udlandet at arbejdsmæssige årsager. Samtidig har Poul Kleiminger, Finn Nøhr og Palle Skov valgt kun at være til rådighed som reserver.

Skakliga
Lars Schandorff
Nikolaj Borge
Martin Percivaldi
Tim Jaksland
Jens Østergaard
Jan Nordenbæk
Jan Montgomery
Ib Hother Andersen
Mesterrække
Christopher Pedersen
Carsten Erlandsen
Lars Nilsson
Peter Svendsen
Hans E. Jacobsen
Arne Øland
Frands Lavrsen
Laurids Paulsen

I Skakligen skal Hillerød forsøge at konsolidere sig, og måske forsøge at kigge lidt opad mod midterplaceringerne.
Martin Percivaldis store fremgang og mange lige opgør mod både IM'ere og GM'ere i turneringer i ind- og udland giver grundlag for en vis optimisme.

Derfor er Martin også rykket op på 3. bræt, og får dermed fornøjelsen af at krydse klinger med flere titelholdere.
Flere af de øvrige spillere har også været turneringsaktive, og har dermed forberedt sig godt til sæsonens udfordringer.

Andetholdet i mesterrækken er tilbage ved 'normal' styrke efter sidste sæsons usædvanligt stærke holdsammensætning. Chancerne er nok til en topplacering, men næppe oprykning.

A-række
Carsten Pedersen
Morten Kühn
Henrik Holm
Johnny Andersen
Bernhard Sørensen
Daniel Larsen
Ole Rasmussen
Jan Pedersen
B-række
Peter Langer
Stig Lenskjær
Thomas Surlykke
Rasmus Rabjerg
Erik Hvalsøe
Hans Henrik Hviid
Thue Rabjerg
Benny Nielsen

På 3. holdet er et spændende comeback til Carsten Pedersen efter mange års fravær fra klubben. Bernhard Sørensen, Jan Pedersen og Daniel Larsen er rykker op fra B til A- holdet. Bernhard spiller mange turneringer, og Daniel er i stor spillemæssig fremgang, så det bliver interessant at følge A-holdet.
Målsætningen bør være en god placering i den bedste halvdel.

4. holdet i B-rækken har også er par spændende nye unge spillere på holdet. Rasmus Rabjerg og Thomas Surlykke viser spændende takter i øjeblikket og sammen med en række rutinerede kræfter som Peter Langer og Stig Lenskjær skal holdet nok klare sig godt!