2016-17 <> 2018-19

B-rækken 2017-18

Hillerød 4

9. marts 2018

4. holdet i B-rækken sluttede rigtig fint af med 3 sejre og endte på en 5. plads med 34½ point. I sidste runde vandt Hillerød 5-3 over Gribskov 2 efter en mystisk match, hvor Hillerød tabte på de 3 øverste brædder men vandt på sidste 5! Holdets topscorer blev Rasmus Rabjerg med flotte 7 af 9!

25. februar 2018

Hillerød 4 blev ramt af mandefald i tordagens udebanekamp mod Allerød 5. Alligevel blev det til en stor sejr på 1-7, ikke mindst på grund af hjælp fra de tiltrådte reserver: Afan Jahic, Erik Holm og Arne Feldung. De sørgede for tre af pointene. De resterende fire point blev scoret af: Frands, Rasmus, Ole og Micki, mens Jan var den eneste som gik slukøret hjem.

14. februar 2018

Hillerød 4 i B-rækken vandt 4½-3½ over rækkens tophold Allerød 4 og fik dermed revanche for det kedelige og overraskende nederlag til Furesø i sidste runde. Dagens individuelle vindere blev Rasmus Rabjerg og Jan Pedersen mens der ikke var færre end 5 partier der endte remis! Holdet ligger placeret pænt midt i rækken!

1. februar 2018

Furesø 2 - Hillerød 4: 6½-1½

Frands og Micki reddede Hillerød 4 mod at få et æg mod Furesø 2. Frands ved at spille remis og Micki ved at vinde. Laurids tabte med god grund til en næsten 2100-spiller, mens resten af holdet (Kenny, Rune, Rasmus, Ole og Jan) tabte partierne mod forventning. Det kan næsten kun gå fremad i næste holdkamp, som spilles i vinterferien.

24. januar 2018

Hillerød 4 - Frederikssund 2: 4½-3½

For anden uge i træk lykkedes det Hillerød 4 at hive en sejr i land. Frands og Kenny var oppe mod overmagten, da de spillede mod to, der ifølge styrkelisten burde have spillet på Frederikssunds 1. hold. Det blev da heller ikke til nogen pointhøst for dem.
De resterende seks kampe var mere fair, og vi scorede 4½ af 6. Rasmus, Micki, Afan og Philip hev sejre i land, Jan tog remis i et kedeligt fastlåst parti, mens det ikke lykkedes for Ole at omsætte en god stilling til hverken gevinst eller remis.
Rasmus og Micki havde nogle spændende og jævnbyrdige partier, der begge blev afgjort på fejl af modstanderen. I en afbytning kunne Rasmus udligne ved tage en officer med en bonde, der afdækkede en skak og samtidigt truede en ny officer. Og Mickis modstander dækkede sin dame med kongen, der på en skak måtte forlade damen, og så haps og slut.
Der mødte ingen modstander til Philip, men heldigvis var der mødt flere spillelystne op til klubaftenen.

17. januar 2018

Hillerød 4 - Helsingør 3: 6-2

Hillerød 4 tog imod Helsingør 3 i holdkampens B-gruppe. På forhånd så det ud til, at holdene skulle deles ligeligt om pointene. Men det var kun Frands og Jan, som delte ligeligt og tog remis. Kenny, Rune, Rasmus, Ole og Thue overlod intet til gæsterne og tog det hele. Kun Micki var gæstfri og gav alt til gæsterne. Alt i alt en uventet flot pointhøst, som bragte Hillerød 4 fra 8. til 6. pladsen i gruppen.

10. december 2017

Frederikværk 1 - Hillerød 4: 5½-2½

Onsdag spillede Hillerød 4 ude mod Frederiksværk 1. Ratingforskellen på holdene havde på forhånd udpeget denne holdkamp til sæsonens vanskeligste. Og vi fik da også at mærke, at stålvalseværket ikke er lukket ned endnu. Det lykkedes kun for Ole at snyde sig uden om valserne med en manøvre, der sikrede ham to vindende bønder i overskud. Længe så det ud til, at Frands også ville kunne sætte modstanderen mat i et slutspil med DL mod DS. Men sikkerhedsknappen virkede deværre på modstanderens valse, og Frands måtte nøjes med remis. Også Arne F. med et godt lokalkendskab og Micki holdt stand mod valserne og tog remis, mens Rasmus, Thue, Philip og Jan måtte en tur gennem valsen og tabte, selvom de længe holdt stand. Resultatet var på trods af nederlaget bedre end det forventede.

22. november 2017

Hillerød 4 - Espergærde 1: 3½-4½

En meget tæt holdkamp i B-rækken endte med et knebent nederlag til Hillerød 4 i kampen mod Espergærde på 3½-4½. Lige til det sidste havde Hillerød muligheden for uafgjort hvis Frands Lavrsen havde kunne vinde et fordelagtigt, men drilsk tårnslupspil. Men partiet endte remis. For Hillerød vandt Rune Eliasen, Rasmus Rabjerg og Thue Rabjerg.