2013-14 <> 2015-16

Klub turnering 2014-15

12. februar 2015

På opsamlingsdagen for udsatte partier blev der spillet to kampe:
I A-rækken vandt Jan Montgomery over Christopher Pedersen, hvilket bringer ham alene i spidsen for at bestige klubmestertronen.
I B-rækken bragte Thue Rabjerg sig væk fra bundplaceringen ved at besejre Benny Nielsen.

4. februar 2015

Så er endnu en runde i klubturneringen spillet - og det på klubbens 105 års fødselsdag med lagkage, kagemand og det hele!

A-gruppen er kommet til 3. runde og endnu engang et par afbud. Christopher er nu 3 partier bagud og skal til at skynde sig. Men 3 partier blev alligevel spillet i A-gruppen. Øsse og Hasso spillede remis, mens Carsten havde overtaget mod Monty, dog ikke i slutstillingen. Men som Jan sagde bagefter: Det er ligegyldigt hvem der står bedst undervejs. Det er slutstillingen der tæller.
I formandsopgøret vandt formand Hans over næstformand Morten og fik geneetableret hakkeordenen i bestyrelsen.

I B-guppen, som er nået til 4. runde, fik begge nytilkomne Kenny Bagge og Thomas Wagner en flot debut og sejrede i deres første kamp. I topopgøret vandt Ole over Laurids og fører alene med 3½ point af 4. Øvrige sejrherrer var Hardy, Jacob Hein, Holm og Afan.

31. januar 2015

Lodtrækningen til 4. runde for B-gruppen er foretaget. A-gruppen skal igang med deres 3. runde.
Frands Lavrsen har meldt afbud, så Peter Langer må nøjes med at være tilskuer i denne runde.

7. januar 2015

Der blev ikke spillet partier i A-gruppen.

I B-gruppen var der 3 afbud, og topopgøret mellem Laurids Paulsen og Henrik Holm blev vundet med marginalerne til Laurids' fordel, der nu ligger alene i spidsen.

11. december 2014

Grundet rejseaktiviteter blev der igen kun spillet to partier i A-gruppen. Morten Kühn overraskede mod Ib Hother og fik en fin stilling med gode gevinschancer, men remis. I det andet parti vandt Carsten over Hans efter et meget mærkeligt parti.

I B-gruppen er Laurids, Bernhard og Henrik Holm de eneste tilbage på 2 point - Bernhard efter en overraskende gevinst mod Frands. Ellers var det aftenens underholdende indslag at Benny satte H3 pat i en stilling med dronning mod ensom konge!

3. december 2014

Så kom årets klubturnering i gang. Ganske vist med 2 udsatte i A-rækken og et enkelt udsat i B-rækken.
Jens Ø og Ib udkæmpede et langt og svært parti, der endte i et rodet slutspil der vist nok var remis hele vejen, og remis blev det. Hasso slog Carsten der vist nok overså noget alvorligt og så var det pludselig slut.

I B-rækken, som spiller Dansk Schweizer var der luttet favoritsejre. Alle de højest ratede vandt i 1. runde.

2. runde spilles om en uge tirsdag den 9. december.

30. november 2014

Klubbens fornemste turnering - klubturneringen starter tirsdag den 2. december, og fortsætter frem til 24. marts 2015.

Igen i år starter selve spillet først kl. 20.00. Før hver runde - fra 19.30 - vil der være ½ time med gennemgang af åbninger, slutspil, gambitter eller hvad der måtte være aktuelt. Målgruppen for undevisningen vil være den almindelige klubspiller under mesterniveau.

A-rækken spiller alle mod alle - 7 runder. B-rækken spiller 8 runder modificeret Dansk Schweizer.

Betænkningstiden 90 minutter til hele partiet + 30 sekunder for hvert udført træk gældende fra træk 1. For at også de yngste og bedste juniorer kan være med har bestyrelsen besluttet at partier, hvor juniorer sidder på mindst den ene side af brættet er betænkningstiden 1 time til hele partiet for begge parter.