2014-15 <> 2016-17

Klub turnering 2015-16

Turneringstabellen.

Klubbens ældste og fornemste turnering - Turneringen om klubmesterskabet starter tirsdag den 5. januar, og fortsætter frem til 12. april 2016.

Turneringen er i år - som noget nyt - en koordineret enkeltmandsturnering. Så udover præmier spiller vi også i hvert parti om ratingpoint.
Vinderen af Mesterklassen vinder titlen: Klubmester 2016. Ved ligestilling afgøres placeringen ved Sonnenborn-Berger korrektion. Vinderen af B-gruppen rykker op i Mesterklassen næste år og vinderen af C-gruppen rykker op i B-gruppen.
Forsvarende klubmester er Jan Montgomery, som stiller op for at forsvare titlen.

Betænkningstiden er 90 minutter til hele partiet + 30 sekunder for hvert udført træk gældende fra træk 1.

Til klubturnering 2016 er tilmeldt 32 medlemmer - det højeste antal i mange år. Vi byder velkommen til Søren Nygaard og Viggo Sørensen, som har meldt sig ind i Hillerød Skakklub som B-medlemmer, og derfor kan deltage i klubturneringen.

Resultat

Christopher Pedersen vandt sit 3. klubmesterskab på bedre korrektion end Ib Hother Andersen. Begge topopgørene endte remis og det var nok for Christopher, der havde regnet scenariet igennem på forhånd. Et stort tillykke til Christopher!

B-gruppen fik en sikker vinder i Frands Lavrsen, der derfor får fornøjelsen i Mestergruppen næste år. Bernhard Sørensen blev nr. 2 og Viggo Sørensen nr.3.

C-gruppen var afgjort før sidste runde. Anders H. Pedersen vandt, mens turneringens store overraskelse Afan Jahic blev nr. 2 og fik en ratinggevinst på hele 279!! Thue Rabjerg blev nr. 3 og sidste præmietager.

Se turneringstabeller for klubturneringen.

I Hillerød Skakklub har vi registreret klubmestre helt tilbage til 1937. Se listen over tidligere Klubmestre.