Hurtig turnering 2015

Af Hans E. Jacobsen
1. september 2015

Favoritsejr til Martin Percivaldi, som cruisede gennem turneringen og vandt alle partier. Martin var i en klasse for sig, og vandt overbevisende. I sidste runde blev 2. pladsen afgjort i partiet mellem Christopher og Ib Hother. Et klassisk prestigeopgør som Christopher vandt.
B-gruppen fik en sikker vinder - Anders H. Pedersen en af klubbens nye medlemmer opnåede flotte 4 point, mens der måtte korrektion til for at finde 2. pladsen. Ole rasmussen, Rasmus Rabjerg og Daniel Lang havde alle 3 point. Men Rasmus havde mødt de stærkeste modstandere og snuppede 2. pladsen.

Dermed er hurtigturneringe 2015 slut, med rigtig mange deltagere og mange nye spændende ansigter der alle klarede sig rigtig flot.
Præmieoverrækkelsen finder sted ved juleafslutningen i december.

Den årlige hurtigskakturnering startede tirsdag den 25.august med rekorddeltagelse - Ikke mindre end 24 spillere stillede op til de første tre runder!

Efter halvdelen af turneringen er tre spillere tilbage med maksimum point. Det er ikke spor overraskende, at de to af spillerne er Martin Percivaldi og Ib Hother Andersen, men det er straks mere overraskende, at de bliver fulgt til dørs af Mai-Britt Andreasen. Mai-Britt, der egentlig er medlem af Sjælsø Skakklub, har ikke spillet særlig meget skak de seneste 10-15 år, så derfor er det et bemærkelsesværdigt come-back vi er vidner til.

Flere nye spillere har gjort det rigtig godt og det bliver spændende at følge deres udvikling. På to point finder man blandt andre Daniel Lang, Anders H. Petersen, Kenny Bagge og Rasmus Rabjerg og lidt længere tilbage nye spændende navne som Rune Eliasen og Thien Wennerberg.

Udover præmier til de to bedste i turneringen er der også ratingpræmier til de to bedstplacerede under 1500 i rating. I denne gruppe fører Daniel, Anders og Rasmus med to point.