2018 <> 2022

By turnering 2019

Hillerød Byturnering 2019 spilles for 33. gang og er dermed en af Nordsjællands mest traditionsrige turneringer.

Denne gang er turneringen sponsoreret af Tømrer- og snedkermester Børge Nielsen A/S, som er en af landets største tømrer- og snedkervirksomheder. Virksomheden støtter lokal sport og er bl.a. en af hovedsponsorerne i Nordsjælland Håndbold. Derfor er vi meget glade for, at virksomheden nu også støtter Hillerød Skakklub.

Børge Nielsen

I spidsen for firmaet står Jesper Følbæk, selv en stærk skakspiller og tidligere medlem af Hillerød Skakkklub. Støtten betyder højere præmier og samtidig et deltagerloft på 48.

I mesterklassen er 1. pr. 2.000 kr., 2. pr. 1.000 kr.
I alle øvrige grupper er 1. pr. 1.000 kr., 2. pr. 600 kr.
For en eventuel monrad-gruppe er der derudover en 3. pr. på 300 kr.

Ved pointlighed deles alle pengepræmier, mens der er korrektionsberegning om titlen som Hillerød Bymester 2019.

22. maj 2019

Hillerød Byturnering 2019 nærmer sig afslutningen. Med 2 runder igen begynder der at tegne sig et billede af, hvem der kan vinde grupperne.

I 5. runde vandt Jens Østergaard det meget vigtige topopgør mod Sandi Stojanowski og ligner en ny bymester. I givet fald det første bymesterskab til Jens!

I basis 1 har Steen Koperberg og Hans E. Jacobsen skabt sig et lille forspring - dog langt fra afgørende. Basis 2 er helt åben. Selv om Flemming Borg og Freddy Nielskov fører kan rigtig mange blande sig.

Basis 3 har været skæmmet af usædvanligt mange afbud og udsatte partier, og derfor er stillingen helt uklar.

24. april 2019

Hillerød Byturnering 2019 sponsoreret at Tømrer og Snedkermester Børge Nielsen A/S er kommet godt i gang.  Mesterklassen er stærkere besat end set i mange år med to klare favoritter - Jens Østergaard Hillerød og Sandi Stojanovski Frederiksværk.  Begge vandt i første runde, og er således kommet planmæssigt fra start.

21. april 2019

Deltager antallet i Hillerød Byturnering er nået op på 38 pga. et par sene tilmeldinger. Derfor er der foretaget ny gruppeinddeling og rundelægning, som har haft betydning for de tre Basis-grupper.