2020 <> 2022 |
Generalforsamling 2021
Dagsorden
Læs også |
Beretning for 2020-21. |
Referat |
Dagsorden ifølge vedtægterne § 5:
§ 5 Generalforsamlingen
Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed. Den afholdes
ordinært hvert år i april-maj måned, samt ekstraordinært, når
bestyrelsen beslutter det, eller mindst 25 % af medlemmerne
skriftligt anmoder bestyrelsen herom med angivelse af de(t)
punkt(er), der ønskes behandlet. Indvarsling skal ske skriftligt med
mindst 10 dages varsel og angivelse af dagsorden. Denne er for
ordinære generalforsamlinger:
1) Valg af dirigent
2) Aflæggelse af beretning
3) Aflæggelse af regnskab
4) Forelæggelse af budget og fastsættelse af kontingent for det
kommende år
5) Indkomne forslag
6) Valg af:
a) formand, næstformand, kasserer og 3 bestyrelsesmedlemmer
b) 1 revisor
c) 2 suppleanter (fælles for punkt a-b)
7) Valg af juniorudvalg
8) Eventuelt
Forslag fra medlemmerne skal være formanden i hænde senest 4 dage
før generalforsamlingens afholdelse.
Alle valg sker ved almindelig
stemmeflerhed, og øvrige afstemninger ved simpelt flertal. Dog
kræves til vedtægtsændringer eller til beslutning om klubbens evt.
opløsning, at 2/3 af de tilstedeværende medlemmer stemmer for
forslaget.
Alle medlemmer har stemmeret, og alle er valgbare. Dog
skal flertallet i bestyrelsen, herunder såvel formanden,
næstformanden og kassereren, være fuldt myndige. Såfremt formand,
næstformand og kasserer ikke kan vælges på generalforsamlingen,
vælges der 6 bestyrelsesmedlemmer, der konstituerer sig selv på
førstkommende bestyrelsesmøde.
Læs formandens skriftlige beretning for sæsonen 2020-21.
På bestyrelsens vegne
Hans E. Jacobsen
formand
Referat
Af Bernhard Sørensen
Til stede var:
Hans Jacobsen, Morten Kühn, Carsten Pedersen, Michael Szymanski, Frands Lavrsen, Bernhard Sørensen, Peter Langer, Ole Rasmussen, Afan Jahic, Peter Balslev, Peter Svendsen, Frederick Agerby, Lene Andersen, Erik Togeby, Jan Pedersen, Alexander Kapitonov, Micki Christoffersen, Kim Christoffersen, Henrik Holm, Bruno Gehrig, Hans-Carl Nielsen.
1. Valg af dirigent
Hans Jacobsen bød velkommen og foreslog Peter Langer som
dirigent.
Peter Langer blev valgt og indledte med at sige at
generalforsamlingen skal afholdes i april/maj, så hvis ingen
protesterer, afholder vi den på dagen. Herefter konstaterede Peter
Langer at generalforsamlingen var lovligt indkaldt.
2. Aflæggelse af beretning
Formanden henviste til den skriftlige beretning som ligger på nettet, men knyttede nogle kommentarer til den. Vi besluttede at holde juniorerne kontingentfri og håbede samtidigt at seniorerne ville være overbærende og stadig forblive medlemmer for at støtte klubben trods kontingentbetaling. Det har været en usædvanlig sæson uden sociale arrangementer. Novo Nordisk har støttet vores skakskole projekt med 25.000 kr. Vi har lavet nogle online arrangementer, bl.a. en klubmatch imod ASK som vi vandt.
Præmieoverrækkelse
Åbningsturneringen i hurtigskak fik følgende gruppevindere: Esben Lauge Sørensen, Bruno Gehrig, Philip Estrup, Micki Christoffersen og Hans-Carl Nielsen.
Klubturneringen fik følgende præmietagere:
A gruppen: 1. Svend Steenstrup 2. Alexander Kapitonov
B gruppen: 1. Bernhard Sørensen 2. Søren Nygaard
C gruppen: 1. Micki Christoffersen 2. Afan Jahic 3-4. Arne Feldung
og Peter Langer
Vindere at historiekonkurrencen, som blev afviklet over hjemmesiden, blev Kim W. Sørensen og Freddy Nielskov.
Hans Jacobsen udtrykte håb for fremtiden - at vi er tilbage på
sporet. Vi har fået nye medlemmer bl.a. pga. Queens Gambit serien.
Peter Svendsen opfordrede til at vi ikke ser nettet og online skak
som en trussel, men som et supplement.
Frederick Agerby foreslog at vi lavede en lørdagscafé målrettet de
unge, når alle var vaccineret og tilbød selv at være aktiv i den
forbindelse.
Ole Rasmussen kommenterede, at det var forsøgt på biblioteket for
nogle år siden, uden særlig succes, men han synes godt vi kan prøve
igen.
Peter Balslev spurgte ind til lokalesituationen. Hans svarede at vi
faktisk har flere lokaler til rådighed end før og at de er gratis.
Bruno Gehrig foreslog et arrangement i Slotsarkaderne og Hans
svarede, at vi har prøvet noget lignende på Kulturnatten.
Beretningen godkendt.
3. Aflæggelse af regnskab
Kassereren Michael Szymansky fremlagde regnskab med kommentarer.
Ole Rasmussen opfordrede bestyrelsen at overveje at kontingentet skal skifte fra bagudbetaling til forudbetaling, da folk ikke forstår at de skylder i kontingent, hvis de melder sig ud.
Frederick Agerby spørger om man evt. kan lave en mulighed for at lave en månedlig kontingentbetaling, pga. de studerende på SU vil have svært ved at betale for et halvår af gangen.
Regnskab godkendt.
4. Forelæggelse af budget og fastsættelse af kontingent for det kommende år
Hans Jacobsen fremlagde budgettet for det nye år. Hans kommenterede, at vi har valgt at give vores topspillere mulighed for at spille holdskak.
Ole Rasmussen savnede et budget for balance.
Budget godkendt.
5. Indkomne forslag
Forslag til vedtægtsændring under indkomne forslag:
Formålet er at kunne indberette udgifter til honorarer og lignende til skat.
Nuværende §2:
§ 2 Formål
Hillerød Skakklub har til formål at udvikle og fremme kendskabet til
og interessen for skakspillet. Klubben skal være medlem af Dansk
Skak Union.
Ændres til:
§ 2 Formål
Hillerød Skakklub har til formål at udvikle og fremme kendskabet til
og interessen for skakspillet. Klubben skal være medlem af Dansk
Skak Union. Klubben skal være registreret i CVR-registret med eget
CVR-nr og med virksomhedsform 'Almindelig forening'.
Forslag til vedtægtsændring blev enstemmigt vedtaget.
6. Valg af:
a) formand, næstformand, kasserer og 3
bestyrelsesmedlemmer
Hans Jacobsen, Morten Kühn og Michael Szymanski modtog genvalg.
Carsten Pedersen, Bernhard Sørensen og Frands Lavrsen genopstillede
og alle 6 er genvalgt uden modkandidater.
b) 1 revisor
Ole Rasmussen genopstillede og blev valgt uden modkandidater.
c) 2 suppleanter (fælles for punkt a-b)
Philip Estrup og Lene Andersen blev valgt.
7. Valg af juniorudvalg
Bernhard Sørensen, Philip Estrup og Morten Kühn fortsætter i juniorudvalget.
8. Eventuelt
Peter Balslev foreslog en kampagne til at fange folks interesse for at spille skak i forhold til alder osv. Morten svarede at vi allerede laver kampagner via Sune B. Hansen på Facebook. Hans supplerede med nyiskak.dk, som er en landingsside for klubben til nye interesserede.
Peter Langer takkede for god ro og orden.
Formanden sluttede af med at håbe på opbakning i fremtiden for at fortsætte det gode arbejde.