Hillerød skakklubs hjemmeside har efterhånden nogle år på bagen, og udviklingsværktøjet var ligeså gammelt. Desuden er PC'ere ikke længere det eneste medie til visning af hjemmesider. Derfor har vi i 2016 skiftet udviklingsværktøj, så siderne kan blive vist fornuftigt på både PC, tablet og mobil. Det har sat nogle begrænsninger for designet - men pyt - bare det også kan læses på en mobil uden brug af forstørrelsesglas.

De to primære kilder/værktøjer til opsætning af denne hjemmeside er:

'Microsoft Expression Web 4' er et veludviklet program til fremstilling af hjemmesider. Det benytter sig bl.a. af 'Dynamic Web Template' (i daglig tale: dwt), som indeholder fælles elementer for en gruppe af sider på hjemmesiden (måske for hele hjemmesiden). Man er altså fri for at programmere store dele af siderne igen og igen. Desuden er programmet tilnærmelsesvis WYSIWYG, hvilket gør det nemt at arbejde i.
Microsoft har udgivet en gratis version til fri download.
  'Expression Web - Tutorials and Templates' er en hjemmeside, som bl.a. indeholder mobil-venlige 'Dynamic Web Templates'. Der er god vejledning til, hvordan man får dwt'en som skabelon for ens hjemmeside. Skabelonerne er til fri download med angivelse af:

Copyright © 2008 - 2016 Expression Web Tutorials and Templates - Pat Geary - All Rights Reserved