2018-19 <> 2020-21

Skakligaen 2019-20

Hillerød 1

7. september 2020

Hillerød Skakklub blev nr. 6 i Skakligaen!

Med et halvt års forsinkelse blev Skakligaen 2019/20 endelig afsluttet med den sidste dobbeltrunde i Skanderborg. Hillerød sluttede med to knebne nederlag til Århus og til Skanderborg. Med et par gode resultater havde Hillerød kunnet gentage de sidste to års 4. pladser, men det lykkedes ikke. Tim Jaksland havde chancen for en IM-norm til det sidste, men skulle have vundet i sidste runde, men remis. Weekendens højdepunkt for Hillerød blev Sune Berg Hansen sejr i stormesteropgøret mod Jacob Vang Glud.

Århus/Skolerne - Hillerød: 4½-3½

Hillerød - Skanderborg: 3-5

23. februar 2020

Brønshøj - Hillerød: 5-3

I Skakligaen tabte  Hillerød 3-5 til Brønshøj, som er et af topholdene. En kamp med mange remiser og to nederlag.  Hillerød indtager herefter en rimelig sikker 5. plads i rækken.

26. januar 2020

Hillerød - Jetsmark: 3-5

Hillerøds 3 bedste hold var alle plaget af afbud, så det var ventet, at søndagens kampe i holdturneringen ville blive meget vanskelige. Og det kom til at passe.
Hillerød 1 i skakligaen tabte 3-5 til Jetsmark og rykkede et par pladser tilbage. Steffen Pedersen fortsatte sine gode stime, og var eneste sejrherre for Hillerød.

12. januar 2020

Fremragende resultater af Hillerød Skakklub i divisionsturneringen.

I skakligaen var Hillerød snublende tæt på at vinde over de ellers uovervindelige danmarksmestre fra Køge! Tim Jaksland og Steffen Pedersen havde sørget for et par flotte gevinster mod to stærke stormestre og det betød at Jens Østergaard 'bare' skulle holde remis i et slutspil mod GM Henrik Danielsen i det sidste parti. Det lykkedes desværre ikke, men 4-4 er et af de flotteste resultater af Hillerøds bedste skakhold i flere år - måske nogensinde!

Hillerød - ØBRO: 4½-3½

Køge - Hillerød: 4-4

2. december 2019

Hillerød - Nordkalotten: 3½-4½

Med afbud fra Nikolaj Borge og Jens Østergaard var det med lidt betænkelige miner, vi stillede op imod Nordkalotten, der altid kan stille med et stærkt hold. I dagens anledning havde Nordkalotten 4 svenske spillere med på de 4 øverste brædder!

Det blev dog en meget lige og tæt kamp. Rimeligt hurtige og sikre halve til Jan Nordenbæk og Christopher Larusen blev fuldt op af et par flotte angreb af Carsten Erlandsen og Tim Jaksland. Steffen Pedersen og Søren B. Andersen kom dog hurtigt på hælene i deres partier og kom aldrig rigtig ind i kampen. Så stod det 3-3.

Tilbage sad de to stormestre - Sune og Lars. Lars stod længe rigtig fint, men kom vist nok lidt på hælene til sidst - men remis. Sune kæmpede igen, igen mod Jonny Hector. Sune snuppede en bonde i det tidlige midstspil, men det var en kort fornøjelse. Jonny vandt den tilbage med godt spil og med tiden røg der et par bønder mere og slutspillet var håbløst.

Lidt ærgerligt at det ikke blev 4-4 - det havde givet et ekstra matchpoint og Hillerød havde holdt 2. pladsen, men alt i alt et godt resultat der i øvrigt fuldstændig matchede ratingprognosen.

24. november 2019

En fremragende start for Hillerød Skakklub i Skakligaen! 5½-2½ over både BMS - Ballerup og Nordre Århus er den bedste start nogensinde for holdet. Der var dobbeltsejre til Nikolaj Borge og holdets nye spiller Steffen Pedersen, mens Tim Jaksland, Jens Østergaard og Jan Nordenbæk scorede 1½.

Hillerød - Nordre: 5½-2½

BMS - Hillerød: 2½-5½