2018-19 <> 2020-21

Hillerød 4

11. marts 2020

Frederiksværk 2 - Hillerød 4: ½-7½

Så er holdturneringen også afsluttet i B-rækken med fællesafslutningen i Farum tirsdag aften. Hillerød 4 lod ingen tvivl herske om, at holdet var favorit til oprykning.

Hillerød 4 kunne selv afgøre oprykningen, hvis holdet opnåede mindst 6½ point.
Med 3 afbud skulle skulle der findes reserver, og her kom to af dem fra 6. holdet!

Efter start var holdet allerede foran 1-0, da Jans modstander ikke kunne komme.

Efter 1½ times spil havde havde Michaels, Henriks og Bernhards modstander opgivet, og stillingen var nu 4-0. Den nærmeste konkurrent til oprykning var Helsingør 3, og nu var de pludselig kommet bagud 0-1, og så var 5½ point netop nok for os.

Men vi ville mere!
Så vandt Peter, Torben spillede remis og Hans vandt, og til sidst vandt Bjarne. Resultatet var derfor en klokkeklar sejr (og endda sæsonens største) på 7½-½!
Hillerød 4 sluttede hele 4 point foran Helsingør 3. Godt at brætpoint talte før matchpoint - ellers var vi kun blevet nr 3!

26. februar 2020

Hillerød 4 - Roskilde 2: 6-2

Hillerød 4 vandt sikkert 6-2 over Roskilde 2 i B-rækken, og sikrede sig i realitieten oprykning til A-rækken fra næste sæson med en runde igen.

De individuelle vindere var Bruno Gehrig, Torben W. Jensen, Michael Szymanski, Henrik Damm og Lars Rahbek.  Sejren kunne nemt være blevet 7-1, men formanden på bræt 1 kunne lige pludsellig ikke finde ud af at vinde en meget klart vunden stilling, og endte endda med at tabe.

28. januar 2020

Helsingør 3 - Hillerød 4: 2½-5½

Det gik godt for Hillerød 4 i B-rækken. Hillerød 4 vandt 5½-2½ over Helsingør 3 og genvandt førstepladsen i rækken. De individuelle vindere var Torben W. Jensen, Bernhard W. Sørensen, Lars Rahbek og Jan Pedersen.

15. januar 2020

Furesø 2 - Hillerød 4: 4½-3½

Kedelig tirsdag for Hillerød Skakklub. Tre holdkampe og tre nederlag.

Det var ikke forventet at Hillerød 4 skulle tabe til Furesø 2. Hillerød var 5-3 favorit, men tabte 3½-4½  efter en ujævn match. Det kunne være gået endnu værre, men til sidst kunne vi også have vundet! Bruno Gehrig og Bernhard Sørensen vandt for Hillerød.

4. december 2019

Hillerød 4 - Frederikssund 2: 7-1

Hillerød 4 vandt i B-rækken en overvældende sejr på 7-1 over Frederikssund 2. Formanden optrådte i rollen som dårligt eksempel og tabte på 2. bræt, mens alle andre vandt deres partier. Og det så ikke ud til, at nogen var i tabsfare på noget tidspunkt. Dermed er Hillerød 4  tilbage i toppen igen!

22. november 2019

Allerød 4 - Hillerød 4: 5-3

Hillerød 4 tabte lidt skuffende 3-5 til Allerød 4. Selv om Allerød havde oprustet holdet med 3 stærke reserver på bræt 1-3 var Hillerød alligevel 5-3 favorit ifølge ratingtallene.  Oprustningen bar frugt idet Hillerød tabte 0-4 på de øverste 4 brætter. Heldigvis vandt Rune Eliasen og Michael Szymanski hurtigt og Bernhard Sørensen efter et meget langt parti, men nederlaget var en kendsgerning.

30. oktober 2019

Hillerød 4 - Hillerød 5: 7-1

Det gik nogenlunde som forventet, da Hillerød 4  vandt 7-1 over Hillerød 5 (forventet score var 7,19-0,81) - selvom det måske ærgrer de to spillere som måtte afgive et ½ point.