2018-19 <> 2020-21

Hillerød 2

8. marts 2020

Caïssa Gladsaxe - Hillerød 2: 4½-3½

Nervepirrende er næppe det rette ord. Måske tænderskærende nervøst beskriver det bedre! Vi taler om fællesafslutningen i 2. division, hvor Hillerød 2 skulle holde Allerød og BMS bag sig i kampen om at undgå nedrykning. Hillerød spillede en fremragende match mod topholdet og oprykkerne fra Caissa, og kæmpede sig til et knebent nederlag på 3½-4½. Først og fremmest via flotte sejre til Søren Bull Andersen og Peter Svendsen.

Men var det nok? Allerød måtte ikke får mere end 4 point mod Bornholm og Peter Larsen Allerød startede med at slå GM Jens Kristiansen. Ved stillingen 2-2 var alt muligt. Allerød kom foran 3½-2½ og skulle 'bare' have 1 point i de to sidste partier. Men, men - meget heldigt for Hillerød, så lykkedes det ikke for Allerød at få mere end en enkelt remis. Pyh-ha! Hillerød reddede med det yderste af neglene livet i 2. division på bekostning af vennerne fra Allerød.

23. februar 2020

Hillerød 2 - Nørrebro: 4½-3½

I 2. division fik Hillerød en meget vigtig sejr i kampen om at undgå nedrykning. Hillerød 2 vandt 4½-3½ over Nørrebro. Dagens individuelle vindere blev Dan Erichsen, Søren Bull Andersen og Lars Nilsson - Dan i sin første holdkamp i rigtig mange år!

26. januar 2020

Hillerød 2 - ØBRO 2: 3-5

Hillerøds 3 bedste hold var alle plaget af afbud, så det var ventet, at søndagens kampe i holdturneringen ville blive meget vanskelige. Og det kom til at passe.

Hillerød 2 i 2. division tabte 3-5 til Øbro og er nu nummer 6 lige over nedrykningsstregen. Søren Bull Andersen og John Peterssen var dagens vindere.

12. januar 2020

BMS 2 - Hillerød 2: 3½-4½

Fremragende resultater af Hillerød Skakklub i divisionsturneringen.

Hillerød 2 kæmpede sig til sæsonens første sejr på 4½-3½ over BMS 2 i 2. division. En super vígtig sejr som giver optimisme før de sidste 3 kampe. Dagens vindere var Søren Bull Andersen, Carsten Erlandsen, Kim Wammen og Arne Øland.

7. december 2019

Hillerød 2 - Bornholm: 2-6

Hillerød 2 var søndag på en lang og dramatisk tur til Bornholm. Dramatikken bestod dels i, at vi var ved at komme for sent til færgen i Ystad. Færgen blev bogstaveligt holdt tilbage indtil sidste mand var kommet om bord. Så har man også set Arne Øland løbe!

På hjemturen fik vi så en gevaldig gyngetur i blæsten - flere af spillerne så noget blege ud i ansigtet undervejs, og havde det bestemt ikke godt.

Resultmæssigt var det skidt. Vi fik en lussing og tabte 2-6. Dagens højdepunkter var Arne Ølands sejr på bræt 8, samt Ib Hothers præstation på bræt 1, hvor han spillede en gang inspireret skak og matchede GM Jens Kristiansen fuldstændig. Ib havde rigtig gode chancer helt frem til slutstillingen. Men en fin remis til Ib.

2. november 2019

Hillerød 2 - K41: 3½-4½

Hillerød 2 i 2. division mod K41 måtte afgive to reserver til 1. holdet, men Poul Kleiminger og Finn Nøhr er gode reserver at kunne sætte ind, og de sikrede begge et par sikre halve point til holdet.

Ib Hother spillede også remis på 1. bræt mod vores tidligere medlem Thomas Svenninggaard.  Holdleder Lars gik foran med et godt eksempel og vandt en sikker sejr på bræt 5.  Desværre kom Morten Kühn galt af sted allerede i åbningen og Arne Øland kom galt af sted i det sene midtspil, så Hillerød var bagud med 2½-3½ med to partier igen.

Her kæmpede Peter Svendsen og John Petersson for at holde balancen. Peter havde først gang i et stort angreb, som desværre ikke slog igennem. I stedet endte Peter i et svært slutspil med tårn mod to lette og et par bønder.  Men Peter manøvrede suverænt, og endte med at udrydde alle sorts bønder - sikker remis.  John var snydeheldig, men fik opbygget en fæstning med tårn og 3 bønder mod dronning og to bønder. Godt kæmpet.

Alt i alt et lidt ærgerligt nederlag lige som i første runde.  Det havde været rart med et par matchpoint efter de første to kampe, men Hillerød 2 er på ingen måde distanceret.

27. oktober 2019

Allerød - Hillerød 2: 4½-3½

Hillerød var svage favoritter mod Allerød. Derfor var det lidt skuffende, at holdet tabte 3½-4½. Dagens vindere var Carsten Erlandsen og Torben Sørensen.